Proceduri de lucru specifice

Procedurile de lucru pe care le implementezi în bucătăria localului tău sunt la fel de importante ca și mâncarea pe care o servești. Probabil ai pierdut ore în șir pentru a stabili meniul și a alege angajații potriviți. Dar ai creat și un set de proceduri standard după care să se organizeze activitatea?

Procedurile scrise sunt importante din mai multe motive – de la instruirea personalului, la asigurarea unui loc de muncă sigur pentru angajați. Având la îndemână un set de reguli scrise, managerii și echipa vor avea reperele necesare după care să se ghideze, așa încât mediul de lucru să fie eficient, plăcut și să garanteze satisfacția atât a angajaților, cât și a oaspeților.

Documentează procedurile în scris. Acestea vor avea rolul unui ghid și vor asigura un flux operativ constant. Se vor dovedi folositoare mai ales în perioada de training a unui nou angajat, dar vor servi și drept sprijin pentru angajații care poate au, la un moment dat, nedumiri asupra sarcinilor pe care le au de îndeplinit.

Iată câteva repere de care să te folosești atunci când institui anumite proceduri de lucru.

 

Folosește checklist-uri

Este o metodă foarte eficientă, mai ales atunci când sarcinile trebuie îndeplinite într-o anumită ordine. E întotdeauna o idee bună ca odată parcurs checklist-ul, angajatul respectiv să semneze la final. Astfel își asumă responsabilitatea și devine răspunzător pentru activitatea pe care tocmai a îndeplinit-o.

 

Asigură-te că toate procedurile sunt trecute în scris

Procedurile scris te vor ajuta și să-ți ții aproape angajații buni. Aceștia își doresc să lucreze într-un mediu organizat, într-un local în care rolul fiecăruia este luat în serios și în care beneficiază de indicații clare pentru a-și putea face treaba bine.

Astfel de proceduri sunt utile nu numai în bucătărie, dar și în sala de mese, sau în privința sistemului de rezervări.

 

Oferă indicații clare și ușor de parcurs

Procedurile bine stabilite pot asigura un mediu de lucru mai sigur. Dacă angajații au un anumit set de reguli pe care trebuie să le urmeze (mai degrabă decât să-și facă propriile reguli), se reduce riscul de accidente, se înlătură problemele legate de siguranța alimentară sau chiar de furt. Spre exemplu, dacă ai o anumită procedură pentru cum ar trebui manipulată și gătită carnea de pui, se reduce riscul de apariție al unor accidente (arsuri, opărire etc.).

Cu cât mai bine organizată este activitatea în scris, prin intermediu checklist-urilor și a procedurilor de lucru, cu atât mai bine organizată va fi echipa ta și localul va funcționa mai eficient.

Consistența și eficiența sunt doi factori cheie pentru succesul unui restaurant. Și totul pornește de la un set de reguli bine pus la punct. Oferindu-le angajaților acces la astfel de proceduri, vor avea și ei un set de așteptări realiste și nici nu vor mai face la fel de multe greșeli.

 

Nu uita că ai la dispoziție și procedurile de lucru specifice fiecărui post, disponibile în Anexă.

Show