Organizarea activității în bucătărie

Bucătăria este inima restaurantului! Și de bunul mers al acesteia depinde nu doar satisfacția oaspeților, ci și bunul mers al afacerii. Privită per ansamblu, activitatea din bucătăria unui local este extrem de complexă și fiecare detaliu trebuie să fie extrem de bine stabilit, atât pentru a eficientiza fluxul operațional, cât și pentru a garanta siguranța angajaților tăi. De la organizarea spațiului, la alegerea echipamentelor, de la stabilirea unor proceduri de lucru la norme care trebuie respectate, trebuie să te asiguri că nu pierzi nimic din vedere!

În acest capitol vei afla totul despre:

  • Cum organizezi bucătăria și ce echipamente sunt necesare. Află care sunt principalele metode de configurarea a spațiului în bucătărie și, în funcție și de acest criteriu (dar nu numai), care sunt echipamentele necesare în restaurant, pe categorii.
  • Care este echipa de lucru necesară într-o bucătărie. De câți angajați ai nevoie și care sunt principalele posturi pe care trebuie să le acoperi.
  • Proceduri de lucru specifice, pe care trebuie să le respecte fiecare angajat, în funcție de postul pe care îl ocupă, precum și manuale de lucru și fișe de post pentru fiecare poziție (îți punem la dispoziție template-uri și fișe de lucru pe care le poți adapta în funcție de specificațiile localului tău).
  • Tot ce trebuie să știi despre achiziții și procedura de inventar. De la procedurile pe care trebuie să le pui la punct, la ce trebuie să includă lista de produse necesare în bucătăria unui restaurant, dar și ce strategii ai la îndemână pentru a eficientiza costurile, până la metode de inventariere a mărfurilor și gestionarea inventarului.
  • Norme de siguranță alimentară HACCP și de siguranță a muncii. Tot ce trebuie să știi despre principiile HACCP, cum faci diagrama de flux, tipuri de accidente care apar în bucătărie și cum le poți evita, dar și ce norme trebuie respectate.