Strategii de marketing și PR

În ziua de azi, cine nu se promovează și cine nu are o strategie bună de marketing, nu există! Asta pentru că ieșitul în oraș la restaurant nu mai e la fel de simplu ca în trecut… Cu atât de multe informații și atâtea localuri din care să poată alege, printr-o simplă atingere de ecran, oaspeții profită de oportunitate pentru a primi exact ce-și doresc, când își doresc. Trebuie să înțelegi că pe cât de multă atenție acorzi meniului și serviciului pe care-l oferi, pe atât de multă importanță trebuie să acorzi și modului în care te prezinți în fața lumii. De la construirea unui site optimizat, care să atragă oaspeți, până la reclame și promoții eficiente, de la strategii de PR la modalități de fidelizare a oaspeților, va trebui să găsești formula corectă, bazată pe mai multe ingrediente de marketing, dacă vrei să ai un local de succes.

 

În acest capitol afli totul despre:

  • Cum și de ce să-ți faci un plan de marketing – care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi de la definirea obiectivelor și definirea profilului de clienți, până la identificarea canalelor de marketing și stabilirea bugetului.
  • Tendințe și strategii în marketingul pentru restaurante. Descoperă care sunt tendințele actuale și ce-și doresc oaspeții atunci când vin în localul tău, cum să-ți adaptezi mesajul în funcție de asta, care sunt strategiile unor branduri de top, dar și cum s-au schimbat lucrurile în contextul Covid-19.
  • Totul despre marketingul online. Discutăm pe larg despre website-ul de restaurant, cum să-ți construiești paginile de social media, dar și cum să atragi mai mulți urmăritori, cum să te folosești de newslettere și e-mail marketing, cum să optimizezi marketingul pentru mobil, dar și cum să abordezi recenziile din online.
  • Strategii eficiente de marketing offline. Online-ul și offline-ul merg mână-n mână și fiecare vine cu beneficii sale. Marketingul offline te ajută să-ți lărgești audiența și să ajungi astfel la mai mulți oameni. Iar dacă găsești o metodă de a face cross-promotions, adică să îmbini promoțiile din online cu cele din offline, atunci e și mai bine!
  • Strategii de PR. Află cum funcționează PR-ul în cazul restaurantelor, cum să îi faci pe alții să vorbească despre localul tău, dar și ce ar trebui să conțină un comunicat de presă.
  • Totul despre oferte și promoții. Dacă vrei să atragi mai mulți clienți noi la tine în local, probabil ești în căutare de idei care funcționează, sunt practice și nici nu necesită investiții prea mari pentru a putea fi puse în aplicare. Din fericire, există câteva tipuri de promoții care dau rezultate.
  • Fidelizarea oaspeților. Pentru a construi o relație frumoasă, de durată, cu cei care îți calcă pragul, e nevoie de multă muncă: statistici, colectare de date, follow-up constant și urmărirea feedback-ului primit. Ghidează-te după câteva elemente cheie pentru a duce conceptul de ospitalitate la următorul nivel și a-ți fideliza oaspeții. 
  • Tips & Tricks. Îți dăm câteva soluții ca să atragi oaspeți și în zilele cu trafic redus, îți sugerăm câteva strategii la care să recurgi în zilele de Sărbători, dar și cum să abordezi plângerile în restaurant.