Software de tip kiosk

O soluție de tip kiosk reprezintă un sistem de tip self-service care este de obicei recomandată în locațiile cu vânzare rapidă a produselor (fast-food, autoservire etc.). Acesta este un terminal la care clienții au posibilitatea de a vizualiza meniul, a plasa comanda, iar la final vor face plata. Apoi, în baza bonului primit, vor ridica produsele după ce acestea au fost preparate. Acest sistem te ajută prin reducerea costurilor cu personalul și optimizarea fluxului de vânzare, mai ales în perioadele aglomerate.

CAPITOL SUSȚINUT DE

Oaspeții tăi vor avea posibilitatea să își aleagă preparatele pe care și le doresc și, mai mult decât atât, să aleagă dintr-o serie de ingrediente extra. Totodată, un astfel de sistem trebuie să le sugereze produse complementare în funcție de preparatele alese de ei.

Odată ce plata a fost finalizată, comanda este transmisă instant către bucătărie, iar la momentul în care aceasta este gata pregătită, clientul este notificat pentru a o ridica. Această soluție este optimă mai ales în condițiile actuale, când este recomandat ca interacțiunile fizice dintre persoane să fie cât mai reduse.

 

Ce trebuie urmărit la o soluție de tip kiosk?

Așa cum îți spuneam mai devreme, soluția de tip kiosk permite utilizatorilor să comande singuri preparatele din meniul tău.

Sistemul ales trebuie să aibă următoarele caracteristici:

  • Să le permită vizualizarea meniului într-un mod cât se poate de detaliat, pe categorii de produse, precum și cu poze ale preparatelor pe care le doresc oaspeții;
  • Să ofere soluții de personalizare a comenzii – spre exemplu, prin adăugare de ingrediente sau topping-uri în funcție de preparatele pe care le-au ales;
  • Să permită achitarea preparatelor alese cu card bancar și, după caz, cu numerar;
  • Să transmită comanda către bucătărie pentru procesare, de îndată ce plata acesteia a fost confirmată;
  • Să fie disponibil atât ca variantă software, dar și ca hardware în funcție de necesitățile tale;
  • Sistemul ales trebuie să fie ușor de integrat cu softul/softurile pe care le utilizezi pentru marcaj și gestiune;
  • Să permită personalizarea pentru nevoile tale specifice.

 

Facilități pentru utilizatori

Alegerea software-ului și a hardware-ului pentru kiosk trebuie să fie gândită în primul rând în funcție de necesitățile oaspetelui, dar și din perspectiva faptului că trebuie să-i vinzi cât mai mult.

În cele ce urmează îți prezentăm o serie de caracteristici care trebuie să fie la dispoziția utilizatorului.

  • Operațiune nesupravegheată – aplicația aleasă trebuie să fie cât se poate de ușor de utilizat pentru a te asigura că oaspetele nu are nevoie de asistență pentru a comanda preparatele pe care și le dorește.
  • Meniu – acesta trebuie să fie cât mai detaliat, cu poze ale preparatelor, preferabil să conțină și ingredientele utilizate, precum și eventualii alergeni.
  • Navigare – îți dorești ca soluția aleasă să fie cât mai ușor de navigat și rapidă. Un self checkout rapid al comenzii îți va maximiza vânzările, mai ales în perioadele aglomerate.
  • Personalizare – în funcție de produsele adăugate în comandă, sistemul trebuie să-i permită oaspetelui să adauge ușor produse complementare. Spre exemplu, dacă a solicitat cartofi prăjiți, să îi ofere și extra sosuri.
  • Upgrade – sistemul trebuie gândit în ideea recomandării celei mai bune soluții pentru client. Dacă acesta a adăugat în comandă un burger și o garnitură, sistemul ar trebui să-i recomande achiziția unui meniu care conține burger, garnitură și o băutură sau un desert, la alegere.
  • Upsell – această opțiune îi permite clientului să aleagă, contra unei sume, porții medii sau mari pentru meniul ales.
  • Opțiuni lingvistice – având în vedere că suntem în era globalizării, sistemul trebuie gândit în așa fel încât să ofere posibilitatea clientului de a selecta limba în care va vizualiza meniul (să fie cel puțin în limba română și engleză).
  • Opțiunea de a consuma produsele în local sau a opta pentru preluare la pachet a acestora.
  • La finalul cumpărăturilor, sistemul trebuie să îi afișeze clientului comanda efectuată pentru a verifica dacă mai trebuie adăugate produse.
  • Adăugare codului fiscal pe bon – anumiți clienți se pot afla în delegație, iar pentru a-și întocmi deconturile pot avea nevoie de introducerea codului fiscal pe bonul primit.
  • Procesare plată – plata se poate face cu card, numerar, sau îi poți oferi opțiunea de plată la ghișeu odată cu ridicarea comenzii.
  • La final, clientul va primi bonul fiscal, conform legislației în vigoare.
  • Tipărirea numărului de comandă – clientul va primi un număr unic al comenzii, pe care îl va urmări pentru a ști când este gata preparată.

 

Facilități pentru administrarea programului

Sistemul informatic trebuie să fie ușor de utilizat și din perspectiva ta. Meniul, preparatele, precum și prețurile se modifică, iar tu trebuie să poți actualiza ușor informația în aplicație, fără prea mari bătăi de cap.

De aceea, trebuie să urmărești câteva aspecte pentru a te asigura de acest lucru:

  1. Navigare / fișier de configurare a meniului

Felurile de mâncare din meniu, preparatele complementare, meniurile, băuturile sau topping-urile trebuie să poată fi ușor actualizate în sistem.

  1. Configurare a limbii de navigare
  2. Imagini

Din aplicația de administrare trebuie să poți ușor încărca și/sau modifica imaginile preparatelor pe care le ai în meniu.

  1. Configurare a temei

Designul interfeței trebuie să poată fi personalizată conform branding-ului tău.

  1. Tipărirea rapoartelor

Rapoartele fiscale de tip Z, pentru închiderea zilei de lucru sau de tip X pentru a verifica volumul încasărilor la un anumit moment dat, trebuie să poată fi făcute ori accesând aplicația, ori setând o generare automată la finalul zilei.

  1. Interfață de administrare

Există mai multe tipuri de acces la aplicația de administrare. Aceasta poate fi făcută local, în baza unei parole de acces sau poate fi făcută „la distanță” folosind tehnologia cloud – caz în care vei accesa portalul de administrare prin internet în baza unei conexiuni sigure, protejate, de asemenea, printr-un nume de utilizator și o parolă.

Paginile kiosk-ului sunt generate dinamic pe baza unui model de date de meniu. Întreaga structură de navigare / meniu a kiosk-ului trebuie să poată fi controlată printr-un singur fişier.

Acesta trebuie să permită adăugarea de meniuri noi, iar ecranele să fie actualizate automat

Aspectul / grafica de afișare a meniurilor trebuie să poată fi personalizate prin:

  • Design modular
  • Abilitatea de a se integra cu orice sistem POS terță parte prin servicii web
  • API
  • Capacitatea de integrare cu alte echipamente (prin servicii profesionale)
  • Dispozitive de plată cu cardul
  • Imprimante
  • Scannere coduri de bare

Specificația interfeței POS utilizând standardele OpenAPI / Swagger2.0 IDL

Show