Software de delivery

Integrarea unui serviciu de livrări în cadrul localului tău nu se petrece cât ai bate din palme. Și pentru a valorifica acest nou mijloc de venit, trebuie să ai o strategie solidă pentru a evita confuziile atât în rândul clienților, cât și al angajaților. Și să te poți baza, în primul rând, pe o soluție de software eficientă.

CAPITOL SUSȚINUT DE

Stabilirea conceptului, a planului de marketing, a meniului și a modului de organizare internă sunt primii pași atunci când deschizi un local. Ei bine, cam la fel decurg lucrurile și atunci când începi să faci delivery. Totul trebuie gândit și planificat foarte bine înainte.

În cazul anumitor tipuri de restaurante, vor exista provocări deosebite – precum în cazul restaurantelor de fine dining, care se bazează foarte mult pe ambianță și experiența oferită oaspeților. În plus, clienții nu vor comanda neapărat același tip de preparate ca atunci când vizitează fizic localul, iar valoarea bonului va fi mai mică în lipsa băuturilor alcoolice și a sugestiilor pe care ospătarii le făceau în mod normal. Așa că va trebui să faci tot felul de ajustări. Însă restaurantele care reușesc să se adapteze, vor fi și cele care reușesc să-și revină mai ușor după pandemia de COVID-19.

Alege sistemul de comenzi online

Desigur, nu zice nimeni că nu ai putea începe prin a primi pur și simplu comenzi folosind doar un telefon și o tabletă. Dar asta nu înseamnă nici pe departe că e indicat să te rezumi la asta, mai ales când există soluții moderne care pot ușura foarte mult treaba și care, mai ales, corespund așteptărilor pe care clienții le a în ziua de azi: să poată plasa comenzi online.

Pentru asta, ai câteva variante:

  • Parteneriat cu o platformă de home delivery

Există multe astfel de platforme care acceptă comenzi online pentru restaurante (ca de exemplu Tazz by eMag) și care te scutesc astfel de implementarea unei infrastructuri digitale proprii. Știm cu toții cum funcționează – clienții accesează aplicația (ori site-ul) respectiv, se uită prin meniul localurilor, aleg ce le place și plasează comanda. Platforma transmite mai departe comanda la restaurant printr-un sistem integrat cu sistemul POS, prin intermediul unui software propriu implementat în local și apoi trimiterea unei persoane care să preia și să livreze comanda.

Astfel de companii de food delivery asigură și livrarea comenzilor, deși pot funcționa și doar ca marketplace, urmând ca apoi să faci livrarea în sistem propriu.

Au avantajul că sunt ușor de setat și implementat și preiau mare parte din logistica necesară pentru livrarea la domiciliu. Practic, te folosești de o platformă construită de altcineva pentru a te conecta cu clienții, a primi comenzi și a le livra. Și beneficiezi și de marketing, așa încât să atragi clienți noi. În schimb, aceste companii rețin un procent din fiecare vânzare.

  • Sistem de comenzi online integrat în site-ul propriu

Există multe softuri care îți pot oferi servicii complete pentru livrarea la domiciliu – de la preluarea, la gestionarea, livrarea și încasarea comenzilor – și care se pot integra cu sistemul de POS. Practic, folosești softul pentru a accepta comenzile plasate pe website-ul tău, pagina de Facebook sau aplicația ta mobilă. Astfel de softuri centralizează toate comenzile, indiferent de unde provin acestea (puncte de vânzare, call-center, online etc.), ba includ chiar și dispecerat și aplicație pentru livratori. Practic, site-ul tău va fi optimizat cu opțiunea de comandă online, însă e important să alegi un serviciu care să poată fi personalizat în funcție de nevoile pe care le ai. 

Deși fiecare soft are trăsături specifice, pe lângă sistemul de preluare online a comenzilor acestea pot oferi și beneficii precum:

  • Versiune mobilă (pentru preluarea comenzilor direct pe telefon sau tabletă);
  • Vizualizarea comenzilor pe hartă în timp real;
  • Modul Call Center, care ajută la preluarea telefonică rapidă a comenzilor și
  • distribuirea lor în centrul de livrare;
  • Aplicație pentru livratori – trimite notificări către livratori, arată poziția și traseul acestora, urmărește statusul comenzii etc.;
  • Identificarea automată a clienților pe baza numărului de telefon și arată istoricul și preferințele acestora;
  • La primirea unei comenzi online, se poate lista automat un bon de comandă la bucătărie precum și unul nefiscal cu detaliile acesteia;
  • Integrarea plății cu cardul direct pe site pentru a ajuta clienții și livratorii să intre cât mai puțin în contact cu banii;
  • Monitor KDS în bucătărie – poți să pui un televizor sau o tabletă la bucătărie, iar produsele care trebuie preparate apar direct acolo. De asemenea, poți avea zone diferite pentru a împărți bucătăria și fiecare produs să apară în zona destinata lui;
  • Dispecerat – instrument pentru gestionarea și expedierea comenzilor cu livrare și take away, gestionarea șoferilor și a încasărilor.
  • Rapoarte disponibile pentru toate etapele: preluare comenzi, pregătire, expediere, livrare și performanță.

  • Platformă de e-commerce pentru restaurante

În acest caz este vorba de platforme care te ajută să-ți construiești un „magazin” online. Spre deosebire de website-ul propriu, unde incluzi tot felul de informații despre local, aceasta este strict o platformă în care afișezi meniul, iar clienții comandă direct din pagină pe baza unui buton de comandă. Astfel de servicii includ de obicei construirea gratuită a site-ului de e-commerce ba chiar și a unei aplicații mobile, contra unui abonament lunar sau al unui procent primit la fiecare comandă. Iar de livrare de ocupi tu.

Avantajul este că îți permite procesarea unui volum crescut de comenzi, având costuri operaționale reduse, la un click distanță de client prin meniu digital, oferte, delivery și takeaway.

Oferta unor astfel de servicii include caracteristici precum:

  • Configurarea meniului oferit într-un singur loc;
  • Configurarea zonelor de livrare precum și a unor parametri precum cost și timp de livrare, prag de comandă minimă sau orar de livrare;
  • Includerea elementelor de brand, imagini de produse, oferte, noutăți;
  • Preluarea comenzilor și transmiterea acestora integrat în sistemul de vânzare sau de pregătire a comenzilor în bucătărie;
  • Includerea de oferte sau coduri de discount;

Administrarea restaurantului tău online este ușor de realizat și o poate face oricine – totul depinde de cât de repede pui la punct meniul și listezi preparatele realizate. 

Indiferent de metoda pe care o alegi, ține cont că e important să te asiguri de un lucru: că folosești tehnologie modernă, la zi, care îți permite să utilizezi corect sistemul de comenzi online – fie că vorbim de sistemul POS, de tablete sau imprimante.

Show