Organizarea activității la casierie

Operațiunile de la casierie, prin încasările și (după caz) plățile făcute, reprezintă o mare parte din totalul operațiunilor financiar-contabile derulate într-un local. Prin urmare, este vital să cunoști toate reglementările din domeniu pentru aplicarea corectă a legislației în vigoare și, bineînțeles, pentru a evita eventuale sancțiuni din partea organelor de control.

În acest capitol vei afla care sunt atribuțiile casierului, ce sarcini are de îndeplinit, dar și care ar trebui să fie criteriile de selecție a persoanei respective. De asemenea, vorbim despre  pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a te asigura că respecți normele în vigoare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar, dar și restul operațiunilor din activitatea de zi cu zi. Vorbim pe larg despre procedurile de lucru, ce ar trebui să conțină fișa postului și manualul de lucru al casierului (și îți punem la dispoziție fișe pe care le poți folosi ca atare sau adapta în funcție de dorințele tale). De asemenea, ai acces al formulare specifice, precum declarația de fiscalizare eronată, sau foaia de decont.