Software de rezervări

Experiența oaspeților tăi începe cu mult înainte ca ei să guste din mâncarea delicioasă din restaurant. Pot descoperi cu ușurință localul? Meniul oferă și opțiuni vegetariene? Pot rezerva ușor o masă?

La fel cum organizatorului unei petreceri oferă toate informațiile necesare gazdei, rezervările la restaurant permit întregii echipe (bucătari, ospătari, supervizori etc.) să lucreze mai bine împreună pentru a putea oferi o experiență grozavă pentru toți cei care intră în local. Iar cu ajutorul unui soft modern, vei putea gestiona mai ușor toate tipurile de rezervări.

CAPITOL SUSȚINUT DE

Deși multe localuri pun rezervările pe plan secundar și preferă să adopte mai degrabă o politică de genul „primul venit, primul servit”, restaurantele care acceptă rezervări profită de avantajele pe care le aduce o anumită predictibilitate. Este mai ales cazul celor care optează pentru implementarea unui sistem modern de software, în loc să meargă pe metoda învechită, bazată pe pix și hârtie, pentru că sistemele moderne de rezervări optimizează operațiunile în local.

Beneficii pe linie

Managerul trebuie să știe în orice moment ce se întâmplă în local așa încât să coordoneze echipa, comunicarea și inventarul. Atunci când știi la ce număr de oaspeți te poți aștepta bazat pe rezervări, poți aloca mai bine resursele necesare și organiza echipa așa încât totul să meargă… ca pe roate.

Rolul unei hostess este de a așeza oapeții la mese, dar și să le seteze anumite așteptări privind timpul de așteptare al comenzii. Cunoscând numărul de rezervări, hostessa poate anticipa mai bine rulajul clienților la masă, așa încât să și le poată oferi un timp de așteptare estimat cât mai corect. Este un detaliu important, mai ales în condițiile respectării distanțării sociale, când trebuie să eviți pe cât posibili aglomerarea în spațiile de așteptare.

Ospătarii sunt în mare parte imaginea localului. Iar în momentul în care un client face o rezervare, poate oferi informații suplimentare – de exemplu, dacă ia masa cu o ocazie specială sau dacă vreunul din invitați are o alergie alimentară. De asemenea, poate avea întrebări legate de măsurile de siguranță pe care le iei, în contextul pandemiei.

Atunci când ospătarii cunosc toate aceste informații, ei se vor comporta în consecință, fără să mai aștepte ca oaspeții să aibă anumite solicitări. Spre exemplu, pot aduce un desert special în cazul unei aniversări, pot recomanda anumite preparate potrivite în cazul unei diete speciale, și le pot indica oaspeților locurile în care există dezinfectant pentru mâini.

Anticipând nevoile clienților, vor oferi un serviciu mai bun și vor impresiona plăcut, așa încât să transforme oaspeții ocazionali în clienți fideli.

O astfel de servire care vine în întâmpinarea dorințelor și nevoilor oaspeților, reușind să le dea asigurări și să înlăture orice temere ar avea, se va dovedi cu atât mai valoroasă în momentul în care restaurantele se vor redeschide după pandemie. 

Oaspeții sunt cei care beneficiază cel mai mult de sistemul de rezervări. În primul rând, au garanția că au o masă liberă asigurată în local. În loc să ajungă la restaurant sperând că vor găsi un loc liber și să fie nevoiți să aștepte până când se eliberează o masă, își fac o rezervare în avans și scapă de grijă. Nu sunt condiționați în niciun fel și au posibilitatea de a modifica ora de sosire, sau chiar anula în cazul în care li se schimbă planurile.

În al doilea rând, așa pot înainta anumite cerințe speciale, ca să fie siguri că vor avea parte de experiența pe care și-o doresc (sau chiar una care le depășește așteptările).

Și nu în ultimul rând, astfel se simt în siguranță. Nu doar pentru că localul poate controla mai ușor fluxul de oaspeți și evita aglomerarea, dar registrul de rezervări conține și numerele de telefon al celor care iau masa acolo, așa încât să poată fi contactați în cazul apariției unor cazuri de coronavirus.

 

De ce ai nevoie de un sistem de rezervări

Dacă deja acceptai rezervări în localul tău, ce tip de sistem ai în funcțiune pentru a le prelua și a le organiza? Primești cereri doar prin telefon? Echipa trebuie să noteze manual rezervările într-un registru, folosindu-se de pix și hârtie?

Un sistem modern de rezervări te ajută să gestionezi totul mai ușor și să te organizezi mai bine, să faci previziuni și să-ți mărești veniturile, dar și să creezi experiențe personalizate pentru oaspeți.

Iată doar câteva motive pentru care ar trebui să iei în calcul modernizarea procesului și adoptarea unui sistem digital.

 

  1. Totul e mai ordonat

Sistemele moderne de rezervări pot fi gestionate printr-o simplă tabletă. Asta înseamnă că poți scăpa de registre, agende și tot felul de hârtii puse de-a valma, pentru a avea în schimb o recepție mult mai ordonată, cu un aspect mai modern – iar asta le lasă întotdeauna o bună primă impresie oaspeților.

 

  1. Mai multă acuratețe

Un astfel de sistem evită posibilele încurcături și greșeli care apar frecvent în cazul rezervărilor telefonice. Când un client își face rezervarea online, alege singur data, ora și numărul de persoane, așa încât nu mai apar greșeli – de câte ori nu au existat discuții de genul „Eu am cerut o masă de 6 persoane, dar mi-ați rezervat una de două persoane!”

 

  1. Se reduce timpul de așteptare

Ca și client, nu e nimic mai rău decât să fii nevoit să aștepți 30 de minute până se eliberează următoarea masă, iar la final să ajungi de fapt să aștepți o oră. Cu ajutorul unui sistem modern gestionezi în timp real rezervările în funcție de hărțile personalizate ale meselor. ș știi în orice moment nivelul de încărcare a localului tău. Astfel poți acomoda mai mulți oaspeți și reduce, totodată, timpul de așteptare.

 

  1. Ai acces la mai multe informații despre oaspeți

În domeniul ospitalității, accentul pică în primul rând pe calitatea experienței de care au parte oaspeții. Cu ajutorul unui sistem de rezervări poți stoca informații precum date de contact, frecvența vizitelor în local, evenimente și date speciale, sau observații legate de preferințe și obiceiuri de consum. Astfel de date pot apoi fi integrate în campaniile de marketing pe care le derulezi pentru a le oferi clienților oferte și promoții personalizate. De asemenea, poí identifica oaspeții care nu au mai venit de un timp să te viziteze, deși obișnuiau să o facă, și să-i convingi să revină. În plus, vei avea posibilitatea să te pregătești din timp și să-ți surprinzi plăcut clienții la fiecare vizită, așa încât să-i fidelizezi.

 

  1. Obții mai multe review-uri

Sunt mulți cei care încearcă un local nou deoarece citesc multe comentarii pozitive despre el. Însă chiar dacă oaspeții tăi au avut parte de o experiență grozave, de obicei sunt șanse mici să lase un review dacă nu sunt rugați să facă asta. Un sistem bun de rezervări le va reaminti automat să lase o recenzie odată ce vizita lor s-a încheiat, ceea ce te va ajuta să strângi mai multe review-uri și, deci, mai mulți oaspeți.

Astfel de opinii sunt cu atât mai imortante în contextul COVID-19, deoarece oamenii sunt circumspecți și nu vor să riște să meargă într-un local dacă nu sunt siguri că respectă regulile de siguranță și igienă/

 

  1. E mai ușor să respecți regulile impuse de autorități

Cu toții știm prea bine restricțiile pe care autoritățile le-au impus în perioada de pandemie. De la un număr limitat de oaspeți care puteau fi așezați la o masă, până la restricții privind capacitatea de operare (când, în funcție de rata de infectare dintr-o localitate, localurile puteau funcționa la interior, doar la capitate de 50% sau 30%).

Rezervările îți oferă metoda ideală de a monitoriza gradul de ocupare din local. În funcție de numărul de oaspeți care intră și iese din restaurant, te poți asigura că nu depășești pragul impus de autorități. Fără rezervări, e mai greu să ții evidența fluxului constant de clienți.

 

  1. Le dai oaspeților sentimentul de siguranță

Pandemia de COVID-19 ne-a făcut pe toți mult mai temători și mai atenți la tot ceea ce înseamnă măsuri de siguranță și de igienă. Prin intermediul unui sistem bine pus la punct de rezervări le creezi oaspeților un anumit confort și le dai asigurări că deții controlul asupra a tot ce se întâmplă în local.

 

Și încă ceva… nu uita că e obligatoriu să ai un registrul de rezervări, de evidență a oaspeților. Și atunci, nu e mai ușor să ții toate datele la un loc, în format digital, decât să folosești registre sau tabele excel? Un sistem modern de rezervări îți oferă acces la Cartea de Oaspeți digitală – baza ta de date cu toate informațiile necesare despre oaspeți.

 

De ce să folosești sistemul Restograf?

Păi ia gândește-te… Care este primul lucru pe care și-l dorește orice proprietar din industrie? Cât mai mulți oaspeți! Și de ce depinde bunul mers al lucrurilor? De o cât mai bună organizare! Ei bine, Restograf îți este de ajutor în ambele situații.

Obiceiurile sunt greu de schimbat, e adevărat. Ne învățăm cu un anumit stil de a face lucrurile, ne situăm într-o zonă de confort și ne e bine așa. Dar ce s-ar fi întâmplat dacă toată lumea ar fi gândit astfel? Rămâneam la lumina lumânării și la trăsurile trase de cai! Exagerăm, e drept. Dar cine ar fi zis că la un moment dat vom ajunge să comandăm taxiul printr-o aplicație, fără a suna? Sau cine ar fi crezut că ride-sharing-ul ar putea deveni cu adevărat o variantă (și încă una preferată de mulți dintre noi)? Și ia zi… îți mai imaginezi astăzi cum ar fi fără POS? 

Tehnologia joacă un rol extrem de important în viața noastră iar internetul a devenit aproape un produs „domestic”. Nu există dubii în privința versatilității pe care ne-o oferă, mai ales că poate fi accesat de oriunde și oricum – de pe telefon, tabletă, laptop sau computer. Și asta într-atât încât a face cumpărăturile online a devenit o chestiune de rutină pentru noi toți. Începând de la haine, accesorii, electronice și electrocasnice, ba chiar și mâncare – absolut totul este disponibil online și putem cumpăra extrem de ușor.

Același lucru se aplică și în cazul restaurantelor. Nu mai suntem nevoiți să stăm la telefon minute în șir pentru a rezerva o masă. Totul este extrem de simplu și facil cu ajutorul internetului. Lumea evoluează, așteptările și comportamentul oaspeților se schimbă, iar tu trebuie să ții pasul! Asta ne-am dorit și noi, la Restograf. Pe de o parte să le oferim iubitorilor de restaurante o platformă care să le ușureze viața și să transforme orice rezervare la restaurant într-un gest simplu și firesc, cu un răspuns în timp real, de fiecare dată. Iar pe de altă parte, să sprijinim restaurantele să crească și să se dezvolte, dar și să gestioneze mai ușor rezervările. Cu alte cuvinte, o soluție modernă de management pentru localuri.

 

Cum funcționează sistemul Restograf

Vrei ca toată lumea să descopere cât de gustoasă e mâncarea pe care o pregătiți cu drag, cât de rece este berea și cât de prietenoși sunt angajații tăi. Restograf te ajută să ajungi la cea mai cool comunitate de oameni pasionați de experiențe culinare inedite. Prin intermediul nostru, ei află ultimele noutăți despre tine, iar vizibilitatea localului în mediul online crește.

Practic, oricine își face un cont pe site-ul sau în aplicația Restograf poate face o rezervare online la restaurant, în doar câteva secunde! Aleg restaurantul de care sunt interesați, ora pe care o doresc (selectează unul dintre segmentele orare disponibile), numărul de persoane, click și gata. Primesc confirmare pe loc! Mai multe rezervări, în timp real, 24h din 24h. Fără să mai ai grija unei persoane care să răspundă la telefon, fără încurcături și neînțelegeri. 

Prin Restograf Manager, softul de management al rezervărilor pe care îl folosești, ești anunțat că ai primit o rezervare, apoi aloci oaspeților o masă (ai la dispoziție harta personalizată a meselor din restaurant, pe care o punem la punct pentru tine).

Pare complicat? Nu e! Și durează chiar mai puțin decât ar lua să treci o rezervare în caiet. Sistemul este foarte ușor de folosit și oricine din local poate învăța cum să o facă. E posibil să întâmpini rezistență din partea unora dintre angajați, dar ca orice lucru nou care se învață, cu timpul va deveni un obicei, un automatism. Iar la final ai să descoperi că permite gestionarea rapidă și simplă a tuturor tipurilor de rezervări (fie că îți vin din online, aplicații mobile, widget, e-mail, rețele sociale, telefonice, walk-in etc.)

 

Beneficiile pe care ți le oferă sistemul Restograf

La prima vedere, principalul beneficiu este că o aplicație de rezervări la restaurante îți aduce mai mulți oaspeți. Parțial, este adevărat. Dar mai sunt și alte aspecte foarte utile! Totul e să ai disponibilitatea și voința de a le pune în aplicare. Și revin la ideea principală – nu e ușor să schimbi mentalitatea, dar asta nu a oprit niciodată evoluția lucrurilor!

 

Obții mai multe rezervări

Știai că 44% din oaspeți își fac o rezervare de pe computer? Și că aproximativ 56% folosesc mobilul pentru a face o rezervare online? Sau că în 2019 aplicațiile mobile au avut 204 miliarde de download-uri? Astăzi, majoritatea celor cu vârste între 18 și 35 de ani preferă să folosească aplicațiile mobile sau să intre pe internet pentru a face o rezervare la masă, a localiza un restaurant, a citi review-uri și a decide unde vor să iasă în oraș. Nu poți merge împotriva curentului, dacă vrei să ai succes, așa că trebuie să te conformezi acestui trend modern. Lumea se schimbă și e timpul să acceptăm ideea!

Cu o aplicație de rezervări la restaurant, oaspeții au acces mult mai facil, online, la restaurantul în care doresc să ia masa. Oriunde ar fi, la orice oră, cu un singur click au obținut masa! Și nici nu mai sunt nevoiți să piardă timpul la telefon (la care, apropo, poate nu răspunde nimeni, ori sună ocupat – ceea ce înseamnă că îl poți pierde de client).

 

Atragi oaspeți noi

Odată listat în Restograf, oricine poate vizita pagina restaurantului tău. Acolo va găsi o scurtă descriere, fotografii, adresa, dar pot vedea și meniul, specificul restaurantului, program și alte detalii de interes. Profilul localului tău va conține toate informațiile de care oaspeții tăi au nevoie pentru a-și planifica o ieșire în oraș

În plus, ești promovat la nivel național, obții mai multă vizibilitate și astfel ai acces la un alt segment de clienți, care poate nu te cunosc încă.

 

Management simplu al rezervărilor

Așa cum îți spuneam, softul Restograf Manager îți permite să gestionezi rapid și simplu toate tipurile de rezervări – adică nu doar cele care îți vin din site-ul sau aplicația Restograf, ci și pe cele telefonice, din site-ul ori rețelele sociale, sau chiar și walk-in. Iar cu harta personalizată a meselor poți face această gestiune în timp real, așa încât să știi în orice moment nivelul de încărcare a meselor. În felul acesta ușurezi munca managerilor de local. (Știai, spre exemplu, că un angajat care se ocupă acum de rezervări pierde aproximativ 25% din timpul său de lucru?).

Ia gândește-te… dacă lași clientul să-și aleagă singur masa, nu vei mai putea „jongla” cu rezervările și poți pierde oaspeți pentru că acea masă nu este liberă. Pe când dacă îi aloci tu o masă, ai control mai mare.

Toate rezervările vor fi stocate în același sistem și le vei putea accesa oricând ai nevoie, de oriunde, fără a-ți face griji că vei uita sau rătăci vreuna. Iar tu poți știi tot ce se întâmplă îm restaurantul tău, 24h din 24h, fără ca măcar să fii acolo.

 

Îți gestionezi mai eficient restaurantul

Care este, de obicei, gradul de ocupare a restaurantului? Care sunt cele mai frecventate zile și ore? Cât timp petrec oaspeții la masă? Restaurantul tău va funcționa mai eficient cu ajutorul unui software de management al rezervărilor online și totul începe de la personal. Spre exemplu, în funcție de câte rezervări ai într-o seară, poți determina de cât personal de servire ai nevoie. În plus, îți poți da seama care vor fi cele mai aglomerate ore, așa încât cei din bucătărie să fie pregătiți. 

În plus, personalul de la intrare se va putea axa pe primirea oaspeților care intră în restaurant, în loc să stea să răspundă la telefoane, din moment ce oaspeții pot face rezervări online. Și nici nu vei mai pierde oaspeți sătui să aștepte în telefon eliberarea liniei pentru a face o rezervare.

 

Ai acces la statistici și la informații despre oaspeți

Ce tip de clienți ai? Care sunt oaspeții fideli, de câte ori te vizitează, cât timp petrec în restaurant și ce preferințe au? Care este valoarea medie pe care o lasă în restaurant? Știi zilele lor de naștere?

Cu Restograf Manager ai acces la tot felul de informații și statistici esențiale pentru afacerea ta. Ajungi să îți cunoști oaspeții foarte bine, să fii pregătit pentru vizita lor și chiar să-i surprinzi plăcut, așa încât să le dai motive să revină, să-i fidelizezi. Cartea de oaspeți digitală devine astfel baza de date cu toate informațiile necesare despre oaspeții tăi, adunate într-un singur loc (fără agende sau fișiere excel care doar centralizează date, dar nu-ți furnizează statistici).

Iar toate aceste informații se vor dovedi utile atât din punct de vedere al calculelor financiare, dar mai ales pentru strategiile de marketing. Poți să îți definești exact clientela, să știi cărui target te adresezi și să gândești campanii „croite” pe măsura lor.

 

Primești review-uri corecte

Poate nu pare atât de important la prima vedere, dar să știi că majoritatea oaspeților au la fel de multă încredere în review-urile online ca într-un prieten sau membru al familiei. Și de multe ori iau decizia de a merge sau nu într-un restaurant, pe baza comentariilor lăsate de alți oaspeți vizavi de acel local.

Prin Restograf, oricine a onorat o rezervare este îndemnat să lase un review (ne ocupăm noi de asta). Doar aceștia pot lăsa un comentariu și acorda un rating localului (asta înseamnă că nu există posibilitatea unor review-uri false). Iar tu le poți răspunde (astfel încât, dacă opinia este negativă, să îndrepți lucrurile).

 

Cum ești promovat dacă te înscrii în Restograf

În primul rând, simpla prezență în lista de restaurante îți oferă o expunere mult mai mare către posibili noi clienți. De multe ori se întâmplă ca oaspeții să nu aibă o idee clară despre restaurantul în care vor să ia masa. Și atunci, fie se inspiră din listă, fie caută un anumit specific. Astfel au ocazia de a descoperi localuri noi pe care să le viziteze. Profilul localului tău va fi văzut de către orice vizitator Restograf, în orice moment al zilei.

În al doilea rând, în articolele de pe blogul nostru recomandăm oaspeților tot felul de restaurante în care să ia masa și le spunem și motivele pentru care ar trebui să le aleagă. Iar la final îi trimitem direct în pagina din care pot face rezervarea doar cu câteva clickuri.

Newsletter-ul nostru este o altă modalitate prin care restaurantul tău poate fi promovat utilizatorilor noștri.

Nu în ultimul rând, există și alte metode personalizate de promovare, pe care le putem discuta punctual.

E normal să ai întrebări, de aceea echipa noastră este mereu la dispoziția ta, gata să îți explice, să te ghideze și să îți ofere asistență la fiecare pas! 

Așa că, ce zici? Uităm de pix și hârtie și ținem pasul cu tehnologia? Dezvoltă-ți afacerea folosind un sistem simplu și eficient de rezervări online!

În concluzie… rezervările sunt de mult timp o parte integrantă din lumea restaurantelor. Sistemele au evoluat însă în timp, așa încât acum poți folosi metode moderne, care să simplifice întregul proces, dar care să-ți și permită să gestionezi mai bine localul.

Pe de altă parte, pe măsură ce ne vom relua obiceiurile obișnuite și vom învăța cum să ne adaptăm la o lume post-COVID, rezervările vor deveni și mai importante, oferind și mai multe beneficii localurilor. În primul rând, vor permite implementarea mai facilă a măsurilor de distanțare socială și respectarea reglementărilor impuse de autorități în ceea ce privește operarea la o anumită capacitate. Iar în al doilea rând, le vor da oaspeților un sentiment de siguranță așa încât să se simtă suficient de confortabil încât să ia din nou masa în oraș. Cu alte cuvinte, rezervările vor avea un rol cheie în reluarea activității.

Show