Amenajarea pe zone a restaurantului

Atunci când decizi felul în care vei amenaja fiecare zonă a localului tău, trebuie să ții cont de mai mulți factori – de la elemente de ordin estetic, la dimensionarea spațiului și funcționalitatea sa, până la specificații caracteristice fiecărei zone. În acest capitol vei afla tot ce trebuie să știi despre amenajarea sălii de mese, a bucătăriei și a barului, amenajarea spațiilor de depozitare și a grupurilor sanitare, a birourilor și a spațiilor pentru angajați, precum și principii de amenajare a teraselor și a spațiilor exterioare. Totodată îți spunem și cum să definești mai bine ambientul prin muzică și soluții de iluminat.

CAPITOL SUSȚINUT DE

AMENAJAREA SĂLII DE MESE

Probabil cel mai sensibil punct din amenajarea unui restaurant, sala de mese este locul în care oaspeții vor petrece marea majoritatea a timpului în local. Amenajarea acesteia este astfel extrem de valoroasă pentru investiție, deoarece sala de restaurant poate fi una din principalele ancore pentru a atrage clienți noi.

În amenajarea sălii de restaurant trebuie să ții cont de o serie de principii:

  1. Confortul oaspeților. Trebuie să le asiguri un grad de confort corespondent cu tipologia și conceptul localului. Astfel, nu e indicat să folosești scaune foarte confortabile într-un pub și nici scaune cu șezut de lemn într-un restaurant fine-dining. În cadrul aceleiași idei de confort se înscriu și aspecte precum versatilitatea sistemelor de climatizare, ventilație, sonorizare și iluminat, care trebuie să poată fi controlate ușor și ajustate după preferințele oaspeților.
  2. Rezistența materialelor. Deoarece vorbim de spații cu trafic intens, cu sute sau chiar mii de vizitatori zilnici, produsele și materialele folosite trebuie să fie extrem de durabile. Recomandăm folosirea materialelor din cele mai ridicate clase de trafic posibile și evitarea pe cât posibil a folosirii de materiale care se pătează, se murdăresc sau se degradează vizibil.
  3. Versatilitatea spațiilor. Un restaurant va găzdui numeroase tipuri de evenimente și va răspunde la tot felul de solicitări – de la mese de două persoane, la grupuri de 10-15 oaspeți sau evenimente de 50-60 de persoane. Versatilitatea spațiilor și planificarea lor astfel încât să poată acomoda cu minim de efort diverse cerințe este extrem de importantă în asigurarea unei profitabilități pe termen lung.
  4. Normative de funcționare. Funcțiunea de restaurant se ghidează după o serie de normative, aprobate prin hotărâri de Guvern și la nivel de administrație teritorială. Aceste normative includ avizele necesare pentru funcționare, distanțe minime de evacuare, lățimea culoarelor de evacuare, număr maxim de persoane într-un spațiu închis etc. Pe lângă aceste normative tehnice, există o serie de normative de proiectare care se referă la confortul clienților: dimensiunea meselor, dimensiunea șezutului scaunelor, raportul de înălțime masă-scaun, spațiul alocat la masă pentru fiecare client, nivelul optim de iluminat pe masă, nivelul optim de iluminat pe zonele de circulație din local etc.

 

Elemente de ordin estetic

Pe lângă aceste principii de proiectare, care sunt universal valabile oricărui tip de concept, există și o serie de elemente de ordin estetic de luat în seamă. Sala de restaurant trebuie să fie atrăgătoare din punct de vedere vizual pentru oaspeții cărora se adresează, iar pentru a atinge aceste valori estetice, proiectantul sau designerul de interior trebuie să se raporteze atât la oaspeți, cât și la concept.

Concret, în cadrul proiectului de amenajare, proiectatul va propune soluții pentru:

  1. Pardoseli;
  2. Tavane și iluminat;
  3. Pereți;
  4. Mobilier;
  5. Decorațiuni.

Toate aceste soluții trebuie să respecte aspectele funcționale de mai sus, să integreze sistemele funcționale (climatizarea, ventilarea etc.) și să răspundă unei nevoi estetice a consumatorului.

 

Zona de primire și garderoba

În funcție de tipologia localului, acesta poate avea în imediata apropiere a intrării principale o zonă de întâmpinare a oaspeților. Această zonă este de obicei destul de mica (de 2×1 m sau 2×2 m) și este reprezentată de un spațiu în care clientul este primit și condus la masă. În completarea acestui spațiu poate exista și o zonă de garderobă, care este foarte utilă mai ales în sezonul rece.

Pentru a dimensiona corect zona de garderoba, trebuie să iei în calcul o încărcare de 80% a localului. Astfel, pentru un restaurant de 100 de persoane ar trebui să existe o garderobă de minim 80 de umerașe și cuiere.

 

Dimensionarea spațiilor

Pentru a atinge nivelul de confort dorit de oaspeții localului, este nevoie să se respecte o serie de spațieri între mese. Desigur, asta depinde și de conceptul de local ales. Astfel, pentru un restaurant fine-dining, lățimea recomandată pentru o masă este de 90 cm, în timp ce pentru un restaurant casual sau fast casual, lățimea poate coborî până la un minim de 75 cm. Spațiile de bar sau cafenea pot avea mese mici, de 60-65 cm, exemplul cel mai elocvent aici fiind cafenelele pariziene.

Dimensiunea unui scaun standard este de 60×50 cm, însă aceasta poate fi mai mare dacă are brațe sau spătar. Înălțimea standard a șezutului unui scaun este de 45 cm, iar înălțimea standard a unui blat de masa este de 74 cm. Același raport se păstrează între scaunul de bar (72 cm) și blatul de bar (110 cm înălțime).

Pentru spațiile de circulație și trecere se recomandă o lățime de minim 80 cm pentru un flux de circulație și minim 120 cm pentru două fluxuri de circulație. Aceleași spații sunt recomandate și între mese ca distanță minimă.

 

Importanța iluminării

Iluminatul restaurantului este o parte importantă a designului interior. În general, nivelul de lumină de 200-250 lux este recomandat în cafenele, baruri și restaurante, acest nivel măsurându-se la nivelul mesei. Măsurat la nivelul pardoselii, acest nivel de iluminat poate cobori la 150 lux. Nivelul de lumină de 500 lux este necesar în zonele de bucătărie și niveluri de 300 lux în spatiile de preparare din bar.

 

Patru tehnici de iluminare sunt aplicate în restaurante:

  • iluminat general;
  • iluminat de accent;
  • iluminat decorativ;
  • iluminat natural.

 

Iluminatul general este cel mai important element dintr-o cafenea sau restaurant. Echipamentele de iluminat care sunt plasate într-o ordine specifică la intervale egale vor asigura o iluminare omogenă. O iluminare generală bună va crea o impresie mai ospitalieră pentru clienții dvs.

Iluminarea cu accent poate fi utilizată pentru a indica secțiunile pe care un designer dorește să le pună în valoare într-un restaurant. Acest tip de iluminare poate atrage atenția clienților asupra decorului, plantelor, meselor sau produselor din restaurant.

Iluminatul decorativ este folosit ca să completeze designul. Se pot folosi aici multiple tipuri de corpuri sau sisteme, clasice sau moderne, în ton cu conceptul.

Iluminatul general, iluminatul de accent și iluminatul decorativ asigură toate luminile artificiale necesare în restaurante. Cu toate acestea, există un lucru care nu poate fi uitat: lumina naturală, cu alte cuvinte lumina zilei. Lumina soarelui trebuie adusă cu ajutorul ferestrelor. În acest fel, se va oferi iluminare mai confortabilă în timpul zilei. De asemenea, aceasta asigură economii de energie.


Folosirea diverselor surse de iluminat pentru a crea o atmosferă caldă.

Iluminatul din cafenele și restaurante este realizat prin iluminat cu pandantiv, candelabre, lămpi de perete, reflectoare, becuri cu LED și lămpi cu filament LED.

Aproximativ 10-15% din energia electrică utilizată în restaurante se datorează iluminatului. Din acest motiv, nevoia de a economisi energie în cafenele și restaurante devine foarte importantă. Cantitatea maximă de lumină naturală ar trebui utilizată pentru economisirea energiei. Ar trebui preferate sursele de lumină eficiente din punct de vedere energetic.

 

AMENAJAREA BUCĂTĂRIEI

Bucătăria unui restaurant poate fi cel mai ușor asemănată cu motorul unei mașini. Ea este sufletul și principalul producător de venit pentru un restaurant, alături de barul de băuturi. Scopul principal al unei bucătării este să scoată produse de o calitate ridicată, constant, fără prea mare efort și într-un timp cât mai scurt.

Astfel, atunci când proiectezi bucătăria alături de un specialist, trebuie să ții cont de următoarele aspecte:

 

Principalele zone ale bucătărie

Pe scurt, o bucătărie ar trebui să includă spațiile de mai jos, cu mențiunea că dimensiunea fiecărei zone poate diferi în funcție de importanța ei în conceptul restaurantului. Ține cont că o bucătărie trebuie să aibă minim 3 uși de comunicare cu exteriorul.

  1. Acces personal;
  2. Vestiar personal – compus din vestiar negru / Grup sanitar / vestiar alb;
  3. Acces marfa + recepție marfa;
  4. Zonă de sortare și depozitare uscată a mărfii;
  5. Zonă de sortare și depozitare a mărfii refrigerate / congelate. Frigidere individuale pentru fiecare tip de produse:
    1. Pâine
    2. Carne pui / vită
    3. Pește și fructe de mare
    4. Mezeluri
    5. Legume
    6. Ouă
    7. Lactate
    8. Brânzeturi
    9. Paste
    10. Desert
    11. Înghețată
  6. Zone de preparări de 4 feluri:
    1. Legume
    2. Carne
    3. Pește
    4. Ouă
  7. Zone de gătit reci – destinate preparărilor produselor reci precum: salate, bruschete, creme reci etc.;
  8. Zone de gătit bucătărie caldă – conține echipamente precum:
    1. Aragaz
    2. Cuptor cu convecție
    3. Friteuze
    4. Fierbător
    5. Marmită
    6. Plită netedă / striată
    7. Bain Marie
    8. Salamandră
    9. Toaster
    10. Hotă
  9. Zone de gătit speciale: pizza / cuptor pe lemne sau grill / cuptor pe cărbuni – se află în apropierea zonei calde, dar poate avea un spațiu destinat, în funcție de specificul restaurantului;
  10. Camere frigorifice și zone de depozitare semi-preparate;
  11. Zona de gătit pentru desert și patiserie;
  12. Zona de montaj și oficiu de servire și debarasare – comunică cu sala de mese;
  13. Zona de spălat vase mari de bucătărie – a NU se amesteca cu zona de spălat vesela;
  14. Zona de spălat vesela – comunică cu oficiul și cu bucătăria și preia vasele folosite de oaspeți;
  15. Zona de depozitare selectivă a deșeurilor;
  16. Evacuare deșeuri.

 

Care este standardul de dimensiune a unei linii de bucătărie

De obicei, liniile de bucătărie sunt produse în două tipuri de adâncimi: de 70 sau de 90 cm. Este foarte să faci alegerea în funcție de volumul restaurantului și de tipul de produse. Ca linie generală, se recomandă folosirea unei linii de 90 cm doar în cazul restaurantelor cu peste 250 de locuri la mese.

Un alt aspect important este respectarea unor distanțe de minim 90 cm între spațiile de lucru și de minim 120 cm în spațiile de circulație (acolo unde se pot întâlni două fluxuri de persoane).

 

AMENAJAREA BARULUI

În cadrul unui local, barul ocupă de cele mai multe ori un loc important, fiind un motor generator de profit, alături de bucătărie. Barurile pot genera venituri cuprinse între 20% și 50% din încasările unui restaurant, iar echiparea lor corespunzătoare pentru maxim de productivitate este extrem de importantă.

Barul îmbină două tipuri de finisaje: la interior un finisaj tehnic, iar la exterior un finisaj decorativ, în armonie cu restaurantul.

 

Interiorul barului

Pentru interiorul barului există multiple soluții, însă realizarea lui din inox, similar cu echipamentele de bucătărie, s-a dovedit a fi cea mai durabilă în timp. Spațiul interior trebuie să fie astfel proiectat încât să acomodeze echipamente de diverse dimensiuni (mașina de gheață, mașina de spălat pahare, frigidere de bar, răcitoare etc.), iar în dimensionarea lui trebuie să se țină cont de tipul de restaurant. Astfel, în barul dintr-o berărie putem avem 10-12 tipuri de bere (și practic tot atâtea butoaie începute), iar într-un wine-bar putem avem 20-30 de etichete de vin desfăcute.

De aceea, dimensionarea barurilor se face în funcție de nevoile de echipamente și produse din meniu.

Planul pentru amenajarea barului este realizat de barmanul șef și de designerul de interior, cu contribuția distribuitorului de echipamente și utilaje profesionale.

 

Zone care trebuie incluse într-un bar

  1. Preparare cafea – zona de lucru formată din spațiu pentru:
    1. Espressor
    2. Râșniță de cafea
    3. Knock-box
    4. Coș de gunoi pentru cafea uzată
    5. Frigider de lapte
    6. Depozitare căni / cești / lingurițe / zahăr

  2. Preparare fresh și cocktail – zona de lucru formată din:
    1. Chiuvetă pentru spălat fructe
    2. Frigider de fructe
    3. Depozitare uscată băuturi
    4. Depozitare uscată pahare / diverse tipuri
    5. Stație de lucru cu cuvă de gheață
    6. Blat de lucru pentru tăiat fructe
    7. Storcător / fresh maker
    8. Mașină de gheață
    9. Blender

  3. Servire bere – zona destinată berii, formată din:
    1. Coloană de bere
    2. Butoi de bere (sub blat)
    3. Răcitor de bere (sub blat)
    4. Butelie CO2 (sub blat)
    5. Glass rinser

  4. Zona de spălat
    1. Chiuveta de spălat pahare
    2. Mașină de spălat pahare
    3. Dedurizator apă
    4. Coș pentru gunoi menajer / reciclabil
    5. Spații depozitare pahare curate / diverse tipuri

  5. Zona de depozitare
    1. Spații de depozitare uscată (magazie bar)
    2. Spații de depozitare frigorifice (magazie bar) și frigidere pentru băuturi în bar

  6. Zona de vin
    1. Frigidere de vin roșu (temperatura 12-18 grade Celsius)
    2. Frigidere de vin alb și spumant (temperatura 6-8 grade Celsius)
    3. Depozitare pahare de vin
    4. Enomatic: frigider special pentru vinuri desfăcute
    5. Coravin: sistem de extracție a aerului din sticle

AMENAJAREA SPAȚIILOR DE DEPOZITARE

Pe lângă amenajarea spațiilor cu care oaspeții intră în contact direct, o atenție deosebită trebuie acordată spațiilor funcționale, așa încât fluxul de lucru să fie cât mai eficient.

Pentru amenajarea spațiilor de depozitare e necesar să realizăm mai întâi o catalogare a acestora. Astfel, acestea se împart în două mari categorii, fiecare având subcategorii componente:

  1. Spații pentru depozitarea alimentelor
    1. Spații frigorifice
      1. Carne albă / roșie
      2. Pește și fructe de mare
      3. Lactate
      4. Ouă
      5. Brânzeturi
      6. Produse congelate
      7. Înghețata și desert
    2. Spații de depozitare uscate
      1. Legume și fructe proaspete
      2. Alimente uscate (orez, făină, mălai, conserve, paste etc.)
  2. Spații de depozitare non-alimentare
    1. Aferente bucătăriei
      1. Produse de curățenie
      2. Echipamente din bucătărie (tigăi, oale, mixere, blender etc.)
      3. Ambalaje, navete, sticle
      4. Materiale reciclabile
      5. Gunoi menajer
    2. Aferente sălii de mese
      1. Piese de mobilier sezoniere (mese de terasă, jardiniere, umbrele)
      2. Decorațiuni sezoniere

 

Indiferent de tipul de spațiu de depozitare necesar, toate trebuie să fie bine ventilate pentru a preveni acumulările de mucegai și de mirosuri neplăcute. În cazul în care produsele depozitate emană miros (în depozitările de gunoi menajer) este necesară asigurarea unei ventilații mecanizate, proiectată pe dimensiunea camerei, pentru a asigura un flux corect de aer și evacuarea a aerului viciat.

 

AMENAJAREA GRUPURILOR SANITARE

Se spune că măsura calității cu care un local își tratează oaspeții se vede cel mai bine în grupurile sanitare ale acestuia. Iar pentru a obține o impresie plăcută asupra clienților, grupurile sanitare trebuie să transmită mult mai mult decât o curățenie austeră.

Deși atmosfera unui grup sanitar trebuie să fie în concordanță cu conceptul localului, este des întâlnită abordarea unei amenajări complet diferite. Practic, pentru că ne aflăm într-o cameră diferită de sala de mese, designerul poate aborda orice tematică.

Câteva aspecte cheie de care trebuie ținut cont în amenajarea grupurilor sanitare:

  1. Dimensionarea corectă după numărul maxim de oaspeți ai localului, conform normativelor de proiectare în vigoare.
  2. Respectarea principiul de proiectare al „celor 3 uși” – principiu care spune că între sala de restaurant și vasul de WC trebuie să treci prin 3 uși succesive, care delimitează 3 zone cu intimitate diferită.
  3. Adăugarea grupurilor sanitare pentru persoane cu dizabilități acolo unde este cazul.
  4. Dimensionarea corectă a fluxurilor și intensității luminoase pentru fiecare zonă a grupurilor sanitare: mai multă lumină în zonele de lavoare (300-350 lux/m) și lumini mai difuze în zonele private (200-250 lux / m).
  5. Folosirea unor finisaje rezistente la apă și trafic intens.
  6. Dimensionarea corectă, conform normativelor, a pieselor de mobilier (lavoare, vase de WC).
  7. Asigurarea unei bune ventilări, cu un minim de 10 schimburi de aer pe oră.
  8. Asigurarea unor zone de depozitare pentru materiale de curățenie.
  9. Asigurarea unor spații speciale pentru machiaj sau pentru schimbarea unui bebeluș.

 

Amenajarea unui grup sanitar este complementară cu conceptul localului.

Criterii de ordin estetic

Din punct de vedere stilistic, băile pot merge în multe direcții. Din recomandările uzuale pe care specialiștii le folosesc:

  1. Folosirea culorilor deschise pentru spațiile mici, pentru a scăpa de impresia unui spațiu apăsător.
  2. Realizarea unor grupuri sanitare cu aport de lumină și ventilație naturală, în măsura în care arhitectura clădirii o suportă.
  3. Folosirea materialelor lucioase / reflexive și a oglinzilor, pentru a crea impresia unor spații ample.
  4. Folosirea unor echipamente de baie cu senzori, pentru a limita numărul de atingeri pe care le are clientul.
  5. Folosirea iluminatul ambiental, indirect, în detrimentul celui direct, pentru a crea o atmosferă cât mai plăcută.
  6. Folosirea aromatizatoarelor discrete.
  7. Setarea climatizării pe o temperatură de 20-21 de grade Celsius. Spațiile reci sunt asociate cu curățenie și igienă.
  8. Continuarea sistemului de sonorizare din restaurant și în zona grupurilor sanitare.

 

AMENAJAREA BIROULUI ȘI A SPAȚIILOR PENTRU ANGAJAȚI

Pe lângă spațiile destinate oaspeților și cele de lucru, e important să te gândești din start și la amenajarea biroului, precum și la spațiul dedicat angajaților.

 

Biroul

Spațiul de birou al unui restaurant poate fi folosit de mai multe persoane. În funcție de dimensiunea localului și de schema de personal, câteva din persoanele care ar putea avea nevoie de spațiu de birou sunt:

  1. Directorul de restaurant
  2. Departamentul de marketing / comunicare
  3. Departamentul financiar / contabilitate
  4. Departamentul aprovizionare / recepție marfă


În amenajarea spațiilor de birou se va ține cont de specificul fiecărei funcții ce trebuie ocupată și de necesitățile acesteia. Dacă pentru directorul sau managerul de restaurant e nevoie de un birou și dulap, pentru departamentul financiar va fi nevoie de spații extinse de depozitare pentru documente (facturi, procese-verbale, contracte), iar pentru departamentul de marketing este nevoie de spații de depozitare pentru materialele de comunicare (afișe, reviste, premii, promoții etc).

În amenajarea biroului se va avea în vedere și timpul petrecut la birou de fiecare angajat, precum și de confortul acestora. Recomandăm spații cât mai luminoase pentru a menține o stare de alerta și concetrare. Din punct de vedere al dimensionării, spațiilor de birouri li se alocă un minim de 8 mp și un maxim de 12 mp / angajat, în funcție de specificul activității.

Pentru finisarea spațiilor de birouri recomandăm materiale calde și prietenoase, care să confere confort. Pardoselile pot fi tratate cu mochetă, iar mobilierul poate fi din lemn sau imitație. Iluminatul este recomandat să fie cu o lumină de culoare neutră, temperatura de culoare de 4000-4500 K.

                                                           

Spațiile pentru angajați

Spațiile pentru personal sunt spații de relaxare destinate angajaților care nu practică o muncă de birou. Acestea sunt destinate în special unor activități precum:

  1. Pauza de masă a angajaților;
  2. Petrecerea timpului în pauzele de lucru (mai ales pentru fumători);
  3. Alte activități precum: călcarea și aranjarea vestimentației de lucru, depozitarea obiectelor personale etc.


Aceste spații sunt cu trafic intens, spații în care anagajații petrec maxim 15-20 de minute pe zi. Finisajele trebuie să fie rezistente și de aceea încurajăm folosirea unor pardoseli din gresie sau covor PVC, uși de trafic, vopseluri și finisaje de pereți rezistente la trafic.

Pentru dimensionarea corectă a acestui spațiu poți lua în calcul 1 mp / angajat activ, dar nu mai puțin de 10 mp. Astfel, dacă localul are 5 angajați în bucătărie și 5 ospătari în sala de mese, spațiul destinat acestora ar trebui să aibă 10 mp. În acest spațiu e necesară o masă de 4-6 persoane și minim o canapea, alături de alte piese de mobilier pentru depozitare.

 

AMENAJAREA TERASEI ȘI A SPAȚIILOR EXTERIOARE

Terasele sunt spații adiacente restaurantelor, folosite mai ales pe durata sezonului de primăvară și vară. Terasele devin astfel o prelungire exterioară a localului, iar ele trebuie să respecte aceleași standarde și principii.

Detalii de luat în calcul în amenajarea unei terase

  1. Pardoseala trebuie să fie realizată din materiale rezistente la exterior, anti-derapante.
  2. Sistemele de acoperire. Pentru umbrire, terasele pot fi acoperite cu marchize retractabile (atunci când sunt prise de fațada clădirii) sau cu copertine (atunci când au o structură individuală). Alternativ se pot folosi și umbrele, deși acestea nu protejează împotriva ploii.
  3. Mobilierul trebuie să fie realizat din materiale rezistente la exterior / umiditate.
  4. Iluminatul va fi mai simplu ca la un spațiu de interior, dar trebuie să respecte aceleași principii și dimensionări.
  5. Pereți de vânt. În cazul teraselor care se folosesc și în sezonul rece, pereții de vânt asigura o protecție suplimentară.
  6. Sisteme de climatizare exterioară:
    1. Sistem de pulverizare cu apă pentru răcire;
    2. Aer condiționat de exterior, portabil, pentru răcire;
    3. Încălzitoare de terasă pentru încălzire.
  7. Plante și decorațiuni.
  8. Paravane pentru delimitare. Atunci când terasa se află într-un spațiu circulat, paravanele delimitează conturul terasei.

Popularitatea teraselor este foarte mare în sezonul de vară, clienții preferând să petreacă timpul afară dacă temperatura o permite. Totodată, pe terasă fumatul este permis, iar acest aspect atrage mulți oaspeți. Spații speciale destinate fumatului pot fi amenajate și pe perioada iernii, folosind încălzitoare și paravane pentru a proteja clienții de frig și de vânt.

 

MUZICĂ ȘI AMBIENT

Pe lângă amenajarea sălii de mese a restaurantului, un rol extrem de important îl au muzica și ambientul.

Dacă amenajarea trebuie să fie versatilă și să permită mai multe scenarii de desfășurare a activității, muzica și ambientul creat sunt specifice fiecărui din aceste scenarii.
Astfel, managerul de restaurant trebuie să identifice scenariul potrivit și să ajusteze volumul, tipul de muzică și intensitatea luminii în funcție de acesta.

Pentru a putea controla cât mai bine atmosfera, ne vom raporta la trei variabile principale:

  1. Tipul de muzică;
  2. Intensitatea volumului;
  3. Intensitatea iluminatului.

Pentru a avea control maxim asupra atmosferei, este imperativ necesar să poți controla acești trei parametri. Exista tehnologii LED care permit și controlarea temperaturii de culoare a iluminatului.

Tipuri de scenarii:

  1. Mic dejun – clienții sunt relaxați, pregătiți să înceapă o nouă zi.
  • Muzica: soft, ușor alertă
  • Intensitate volum: 6/10
  • Intensitate iluminat: 6/10
  • Temperatura culoare: 2500-3000 K (lumină caldă, răsărit)

  1. Prânz – oaspeții sunt alerți, în mijlocul zilei, în întâlniri de afaceri sau cu familia și prietenii.
  • Muzică: ușor alertă / alertă
  • Intensitate volum: 7/10
  • Intensitate iluminat: 8/10
  • Temperatura culoare: 4500-5000 K (lumină albă-rece)

  1. Cină devreme – clienții sunt relaxați.
  • Muzică: ușor alertă / soft
  • Intensitate volum: 8/10
  • Intensitate iluminat: 6/10
  • Temperatura culoare: 2700-3000 K (lumină caldă)

 

  1. Cină târzie
  • Muzica: alertă
  • Intensitate volum: 8/10
  • Intensitate iluminat: 5/10
  • Temperatura culoare: 2200-2500 K (lumină caldă / portocalie / apus)

 

  1. Conferință / scenariu de curățenie
  • Muzica: soft
  • Intensitate volum: 2/10
  • Intensitate iluminat: 10/10
  • Temperatura culoare: 4000-4500 K (lumină albă).

 

Înainte de a discuta cu arhitecții și designerii de interior despre amenajarea localului tău, e important să ai câteva răspunsuri pregătite pentru întrebările pe care aceștia ți le vor adresa, așa încât să poată veni cu o propunere de proiect care să corespundă așteptărilor tale. Nu uita că în anexă ai la dispoziție un checklist de care te poți folosi, care include astfel de întrebări posibile.

Show